Jumaat, 30 Oktober 2009

Jangan Bagi Muslimat MARAH!

NEW YORK 31 Okt. - Seorang wanita muslim yang dipaksa oleh suaminya untuk memakan daging babi, memakai skirt pendek dan minum minuman beralkohol telah menggelar leher lelaki tersebut menggunakan pisau dapur ketika mangsa sedang tidur, menurut kenyataan laporannya kepada pihak polis.
Rabia Sarwar, 37, warganegara Pakistan, mengaku tidak bersalah atas dakwaan cubaan membunuh dan telah dibebaskan dengan ikat jamin berjumlah AS$25,000 (RM90,000).
Dia memberitahu polis dalam satu kenyataan bertulis bahawa dia telah didera secara emosi oleh suaminya, Seikh Naseem dan dipaksa mencabuli kepercayaan agamanya.
“Dia menyebabkan saya melakukan banyak perkara yang melanggar Islam,” katanya dalam kenyataan itu.
“Saya lakukan itu semua semata-mata untuk memuaskan hatinya tetapi di dalam hati saya, ia bagaikan peperangan,” katanya.
Naseem telah dikelar di leher, pipi dan tangannya pada Rabu lalu sebelum bergelut dengan Rabia dan menghubungi pihak polis dari rumahnya di bandar New York, menurut pihak berkuasa. - AP

Ucapan Selamat HariRaya bg Raya Hindu...


Ada pertanyaan yang berkait dengan hukum mengucapkan selamat hari raya bagi perayaan orang kafir kepada orang-orang kafir...bolehkah kita wish hapy depavali atau pun marry crismas?

Untuk menjawab persoalan ini, dr Yusuf Qardawi telah menjawab dalam bukunya (sila lihat rujukan). saya akan mengambil sebahgian dari apa yang telah beliau kemukakan sebagai jawapan pada persoalan ini HUBUNGAN ORANG KAFIR DENGAN ORANG BERIMAN Hubungan muslim dengan orang kafir adalah hubungan yang baik selagi mana orang kafir tersebut tidak memusuhi dan menganiya orang Islam.

Ini jelas dari apa yang Allah gariskan dalam ayat berikut:"Allah tidak menegah kamu untuk berbuat baik dan berlaku adil kepada orang kafir yang tidak memerangi kamu dan tidak menghalau kamu dari tempat tinggal kamu. Sesungguhnya Allah cinta kepada orang-orang yang berlaku adil." (8 : Mumtahanah)

Asma' bintu Abu Bakr telah datang berjumpa dengan Rasulullah saw , bertanya kepada baginda:"Ya Rasulullah , sesungguhnya ibu ku yang masih kafir telah datang untuk menghubungi silatur rahim denganku, adakah aku boleh menghubungi silatur rahim dengannya?"

Nabi saw menjawab :صلي أمك" Hubungi silatur rahim dengan ibu mu." (Hr Bukhari dan Muslim)

Ini menunjukkan Islam tidak menghalang hubungan baik diantara muslim dan non muslim.


Nabi saw bersabda:اتق الله حيث ما كنت وأتبع السيئة الحسنة تمحها وخالق الناس بخلق حسن" Bertakwalah kamu di mana kamu berada, ikuti perbuatan jahat kamu dengan perbuatan yang baik pasti akan dihapuskan dosa perbuatan jahat itu dan hendaklah kamu berakhlak bersama manusia dengan akhlak yang baik." (Hr Tirmizi dan Ahmad - hadis bersanad hasan)

Nabi saw menyebut perkataan manusia bukannya orang Islam atau orang yang beriman. Ini menunjukkan bahawa kebaikan itu hendaklah diberikan kepada semua manusia.

Sebahgian orang yahudi telah berjumpa dengan Nabi Muhammad saw dan mengucapkan:

السام عليك (kematian untuk mu)

Aisyah mendengar ucapan mereka, lantas menjawab:وعليكم السام واللعنة يا أعداء الله (Untukmu kematian dan laknat wahai musuh-musuh Allah)

Nabi saw mencela Aisyah terhadap apa yang telah diucapkan. Aisyah pun berkata:"Ya Rasulullah saw, Adakah engkau tidak mendengar apa yang mereka ucapkan?"

Baginda saw menjawab:يا عائشة الله يحب الرفق في الأمر كله"Wahai Aisyah, Allah cinta kepada kelembutan pada semua perkara." (Hadis Bukhari dan Muslim)


FATWA DR YUSUF AL-QARDAWIBerdasarkan hujjah dan dalil yang lepas , Prof Dr Yusuf Qardawi telah berkata:"Oleh kerana itu , Tidak ada tegahan kepada induvidu atau Kesatuan Islam untuk memberi ucapan tahniah sempena perayaan orang-orang kafir , samaada dengan mulut atau dengan kad. Selagi mana tidak mengandungi ucapan-ucapan berbentuk keagamaan yang bertentang dengan dasar-dasar Islam seperti mengakui Nabi Isa disalib. Ini kerana agama Islam menafikan perkara ini. Firman Allah swt:"Dan mereka tidak membunuh Nabi Isa dan tidak menyalibnya tetapi yang dibunuh dan disalib adalah orang serupa mukanya dengan Nabi Isa a.s." (156 : an-Nisa)Ucapan-ucapan yang biasa sempena hari raya orang kafir dan tidak mengandungi lafaz yang mengakui atau meredai agama mereka adalah ucapan sopan santun sesama manusia.Tidak dilarang untuk menerima hadiah daripada mereka dan membalas hadiah mereka. Nabi saw menerima hadiah dari orang kafir seperti Muqauqis pembesar qibti di mesir dan lain-lain.

KESIMPULAN

Terdapat ulama yang melarang ucapan seumpama ini seperti ulama arab saudi. Oleh itu kita perlu berlapang dada dan tidak fanatik dengan mana-mana pendapat. Kita perlu bersatu dari segi fikiran dan kerja untuk menghadapi orang-orang kafir yang memerangi umat Islam.


Kadang-kadang saya hairan, kita saling memboikot sesama muslim tetapi selamba membeli barangan buatan kafir yang memerangi umat Islam. Fikirkanlah.Rujukan: Sofwatut Tafasir oleh Syeikh Sobuni dan Fi Feqhil Aqalliyyat al-Muslimah oleh Dr Yusuf Qardawi.

Khamis, 29 Oktober 2009

Kenapa Baca..... kalau tak faham

ditulis oleh seorng ustaz musafir:
Terdapat seorang lelaki tua yang tinggal di sebuah ladang di Kentucky, US dengan cucunya.Setiap pagi, Si Datuk akan membaca Al-Quran di ruang dapur. Si cucu yang melihat, juga meniruperbuatan Datuknya itu.
Satu hari si Cucu bertanya kepada datuknya, “Atuk, saya baca Quran ini tapi tak fahamlah maksudnya. Kalau faham pun saya akan lupa bila tutup Al-Quran. Jadi apa gunanya kita baca Al-Quran ini?”Si Datuk lalu berpaling sebentar dan mendapatkan sebuah bakul yang kotor kerana diisi arang sebelumnya.“Nah, kau pergi sungai, bawak air dalam bakul ni” .
Si cucu pun bergegas ke sungai yang berhampiran dengan rumah mereka di ladang. Apabila pulang, tiada lagi air yang tinggal.“Kau lambat sangat, cuba lari laju-laju sikit”. Si cucu pun berlari ke sungai dan apabila tiba di hadapan datuknya, tiada juga air yang tinggal.“Tak boleh lah Atuk”. Cuba sekali lagi. Kali ini datuknya melihat dari pintu..
Si cucu pun, cepat-cepat ke sungai dan berlari membawa bakul untuk tunjuk kepada datuknya. “Nampak tak Atuk? Tak boleh lah”.“Tak ada gunaya” bentak si cucu. :sad:Si Datuk pun berkata, “Jadi kau rasa tak bergunalah?
Cuba kau tengok bakul tu”.Seperti baru tersedar, si cucu baru perasan yang bakul yang kotor tadi, kini sudah bersih.Terus si datuk menyambung, “Macam itu lah dengan membaca Al-Quran, walaupun tidak memahami maksudnya, tetapi ia tetap membersihkan si pembacanya. Itu semua dengan kehendak Allah.
Kerja Allah”Moral: Bacalah Al-Quran walau tak tau maknanya... kerana ia kalam Allah yg boleh membersihkan hati kita. Wallahua'lam
Ya Allah,aku bermohon supaya anak-anak serta keturunanku membaca & memahami Al Quran.

Rabu, 28 Oktober 2009

Peristiwa Memali Jgn salah Cetak & siar

MB Kedah mennyarankan Biar Penduduk Memali ambil tindakkan Mahkamah Pada pihak Akbar Kosmo setelah diberi tempoh 2~3 hari jika tidak memohon maaf secara terbuka.
Jangan samakan Peristiwa Memali sebagai ajaran sesat pergi siasat sendiri dgn prnduduk di Kampong Memali,tegas MB Kedah.Perisitiwa diambil pendekatan setelah Dewan Pemuda Pas Kedah berkumpul menyerahkan memorendom supaya Pihak Kosmo menarik balik penulisan tentang Ibrahim Libya dan Kampung Memali.
(AlFatehah-gambar diatas diambil selepas peritiwa berdarah,gambar pejuang menegakka kebenaran Islam)

Jumaat, 23 Oktober 2009

NUR ISLAM?

Sahabatku sekelian,ini merupakan wajah perjuang Islam tapi mempunyai misi yang cukup berbeza.......?Gambaran di atas dirakam selepas ustaz Fahzlan(berjubah Hitam) selesai memberi ceramah/Kuliah Subuh di Surau di Laguna Merbok,Siapa Itu Ust Fahzlan?
Beliau merupakan Pendakwah yang datang dari Indonesia atas Jemputan Pengarah HPA Tn Haji Ismail Ahmad,Ust Fahzlan merupakan pendakwah yang mengislamkan satu kaum atau satu pulau di Irianjaya.sebelum kedatangan Nur Islam, kepulauan itu diduduki oleh org ASLI, kepulauan yang mana kehidupannya tidak berpakaian,lemak babi dijadikan perhiasan diri(makeup),ternakan babi asas utama,tapi setelah kedatangan Islam semua itu berubah,setelah hampir 3 tahun berdakwah di kepulauan itu,dulu tidak berpakaian,tidak mandi,bila NurIslam itu datang kesucian,kehormatan terpelihara,jika dulu ternak babi sekarang ternak kambing.Atas kesedaran & pejuangan yang dijalankan oleh Ust Fahzlan, Hamballah dari Malaysia telah menginfakkan Kapal(bukan bot/perahu) untuk memudahkan urusan berdakwah dan membawa bekalan asasi ke pulau-pulau di situ.
Ini pula hamballah yang sudah mendapat NUR ISLAM tetapi menjadi ketua untuk memesongkan akhidah umat Islam di Malaysia.Siapa yang tak kenal Kahar Ahmad, mengaku Rasul Melayu terakhir,beliau berjaya memesong akhidah umat Islam bukan setakat org miskin,org kaya tapi org golongan elit pun ikut.wanazubilla!! Kami berlindung pd mu Ya Allah.Beliau ditangkap oleh Jabatan Agama Islam Selangor dikediamannya ketika bersarapan pagi dibulan puasa..?telah dijatuhi hukuman penjara 10 tahun denda rm16,000.tetapi macamana dgn pengikutnya???macamana dgn keislaman yang dipegang Kahar...??Kenapa beliau tidak dihumban kedalam ISA atau dijatuh hukuman BUNUH atau bahasa lembut hukum mati.
YA ALLAH PERCEPATKAN HUKUM HUDUD TERLAKSANA DIMALAYSIA.WUJUD undang-undang Murtad
Pelik??!!!Org murtad hanya didenda,........................senyum manco Kahar(berapa ramai pengikutnya memberi sumbangan)
Pd zaman Rasullullah dan Khalifah Islam org murtad ia diperangi dan dibunuh.

Selasa, 20 Oktober 2009

Solat Tiang Agama

Walau pun susah pada awal memeluk Islam itu tidak menghalang Mualaf ini untuk melaksana kan solat
Nama Shak Kirit membangkitkan saudara baru untuk memeluk Islam,menjiwai Islam sepenuh Hati.Kita nie yang mengaku Islam dr lahir nie macamana........!sembahyang ke solat..?
Ayuh lah sahabat ku di Johor dan dimana sahaje,ayuh kita mengerjakan solat,kerna solat itu Tiang Agama.Dah berpuluh tahun hidup,dah beranak pinak,mula kan dari sekarang.Change your life before life live you.
SUMBER *** 17,000 PELAJAR DINEGERI KEDAH TIDAK SOLAT BAGIMANA DI NEGERI LAIN?......

19 tahun memerintah dgn Adil & Aman


Semoga Allah mempermudahkan segala urusan YB Tok Guru.Islam memimpin Ummah.Ya Allah!,hancurkan pengkhianat di sekeliling beliau supaya beliau dapat mengatur strategi dgn baik,demi menjaga kedaulatan Islam.

Sabtu, 17 Oktober 2009

Parti Berteraskan Islam pemerintahan yang DiTunggu


Tn Guru Hj Hadi menyatakan,oleh kerana perkembangan yang berlaku pada hari ini sangat menuntut kepada parti politik dan gerakan Islam yang disegani dalam negara kita.
Tambahnya, keruntuhan sistem sekular yang mengasingkan urusan dunia dengan agama memerlukan Islam sebagai pilihan.
"Sebagai wadah yang membawa Islam, PAS seharusnya disegani dan dihormati agar ianya mudah untuk diterima oleh semua pihak termasuk golongan bukan Islam," ujarnya.
Beliau menyatakan demikian ketika berucap merasmikan Ijtimak Kepimpinan PAS Negeri Terengganu kali ke-13 yang bertemakan "Berubah Untuk Kemenangan Islam" di Markas Tarbiah PAS Kubang Lembik, Manir, hari ini.
Turut berucap ialah Pesuruhjaya PAS negeri, Datuk Harun Taib dan pengarah ijtimak, Ustaz Saiful Bahri Mamat.
Menurutnya, Barisan Nasional (BN) yang ditunjangi oleh Umno kini semakin hampir kepada zaman kejatuhan sebagaimana yang berlaku kepada parti-parti sezaman dengannya.
Beliau mengambil contoh Parti Liberal Demokratik (LDP) Jepun, Parti Golkar di Indonesia dan parti-parti lain yang telah mengalami penyakit tua sebagaimana Umno dan BN di Malaysia.
Tambahnya, golongan yang jatuh itu akan digantikan oleh parti yang mendapat sokongan rakyat.
"Oleh itu, PAS mestilah mempunyai budaya kerja untuk menjadi kerajaan yang ditunggu," ujarnya.
Sehubungan itu, beliau yang juga Ahli Parlimen Marang menambah, PAS sewajibnya menilai diri untuk menentukan keabsahannya sebagai sebuah gerakan Islam yang berkesan melalui kelayakan dan kemampuan untuk menangani gerakan dan politik semasa.
"Sebagai sebuah gerakan Islam, kita perlu bertanya; pertama, adakah daya jihad dan ketekunan ahli PAS dalam perjuangan berdaya saing dan berorientasi?" ujarnya lagi.
Selain itu, tanya beliau, adakah sumber manusia dan kewangannya pada tahap yang munasabah dan, ketiga, adakah penguasaan ilmu, maklumat dan kemahiran mengatasi pihak lawan.
Katanya, persoalan-persoalan itu memerlukan renungan yang mendalam dan kecekalan hati untuk menjawabnya.
"Insya Allah, tuan puan tidak berasa ragu sedikit pun dengan semangat dan daya juang yang ada untuk menggarap persoalan-persoalan di atas dan mengatasi kekurangannya, seterusnya berhadapan dengan mereka yang menentang dan berniat jahat terhadap kita," katanya.
Tambahnya, ini bermakna untuk mendapatkan kemenangan, pejuang Islam mestilah terlebih dahulu berubah daripada negatif kepada positif, daripada maksiat kepada taat dan daripada perpecahan kepada perpaduan.
Justeru, katanya, kekalahan yang menimpa jemaah Islam bukan semata-mata kerana kejahatan musuh akan tetapi juga daripada kelemahan dalam diri jemaah sendiri

dah ada Radix Pizza House

Radix Pizza House yang dinantikan telah menjalan operasinya hari ini 17/10/09 secara rasminya
syhukor pada Allah telah meberikan kekuatan pada HPA dan Ahli merealisasikan makanan alternatif utk umat Islam.satu harapan supaya Islam membangunkan empayar ekonominya melawan kuasa Yahudi.
Beli satu kotak makan ramai-ramai,hidup aman damai,ekonomi islam tetap diintai,agar menjadi empayar yang damai.
Makanan yang diratah ramai-ramai.Hanya Pada Allah kami garap harapan ekonomi Islam terus gemilang.

mana pilihan ANDA

Kartonis Zunar memang kreatif,aku tak tak tahu yang peminpin yang mana paling tak berkaliber untuk tidak di pilih, Harapanku sanbat saje yang memilih......?

Rabu, 14 Oktober 2009

Bakso Malaysia


Inilah dia sup bebola daging atau lebih dikenali BAKSO,kilang bebola daging dan perkerja nya 100% melayu+Islam. makanan bakso lebih dikenali oleh masyarakat Indonesia,malaysia baru nak mula tapi dah 9 tahun
Ini nampak simple je rebus sup berrempah kemudian masukan bebola selama 5 minit atau terasa lembut bebola lepass tu boleh di hidangkan...ape lagi bedal,Bismilah le dulu.
Kalu nak campur dgn bihun @ mee pun best jugak...tambah lagi satu mangkuk,
Siapa-siapa nk bisness bakso nie mai call 0194743767

Selasa, 13 Oktober 2009

PAS=UMNO=PKR gagal tarbiyah






Semuanya gara gara kegagalan sistem tarbiyyah. Tanpa kefahaman haraki yang mantap, ramai dikalangan kita berjuang bermati matian untuk mempastikan kemenangan milik kita tanpa mengambil berat soal "redha dan restu" Allah swt. Tanpa tarbiyyah, kita akan menjadi pejuang parti politik dan bukan lagi pejuang yang berjuang di dalam Gerakan Islam.
Sebab tu, time nak gaduh dengan UMNO, ramai yang muncul tetapi time solat ramai yang lupa. Macam mana nak dapat redha Allah swt jika macam tu ? Bila kalah, kita "bersilat". SPRlah. Undi poslah. UMNO ugut pengundilah. Macam macam bunga silat kita. Kita langsung tak nampak "gerak kerja" Allah swt walaupun kita tanpa segan silu melabelkan diri kita sebagai pejuang Islam yang berada di dalam Gerakan Islam.Di mana silapnya apabila sistem tarbiyyah ini dikatakan gagal ? Silapnya adalah ulama yang ada, walaupun ramai, masih gagal untuk menterjemahlan ilmu yang dikurniakan oleh Allah swt ke dalam masyarakat. Ulama yang ada tenggelam dalam "lautan" ilmunya sehinggakan asyik "syok sendiri" ketika mengajar dan lupa untuk mempastikan para ahli jemaah ini faham apa yang diajar.Lebih malang lagi, apabila ada "ulama" dalam PAS yang menjadikan dakwah itu sebagai satu komoditi dan menjadikan "ceramah" itu sebagai suatu sumber pendapatan. Berceramah berapi-api. Sebutan ayat al-Quran dan hadith lancar tahap gaban tapi merokok macam mat Indon kerja kontrak.Pemuda PAS, time demonstrasi, bukan main lagi garangnya. "JAHANAM AMERIKA". "JAHANAM ISRAEL". Malangnya, rokok Winston tersepit kemas di celah jari. "HANCUR AMERIKA". "HANCUR ISRAEL". Tapi every weekend bawa family makan di McDonald atau KFC.Dahaga minum COCA COLA,MILO Nak dapat keredhaan Allah swt macam mana kalau munafik yang mudah tu pun sukar nak dibuang jauh daripada kehidupan ?Pergi jahanamlah dengan daki daki munafik yang ada tu...baik pimpinan, baik penyokong, baik petugas, baik ahli, baik dewan-dewan, baik Kawasan-kawasan, baik Cawangan Cawangan, baik bloggers, baik apa sekalipun. Pergi jahanam selagi anda gagal untuk keluar daripada lumpur munafik tu.
Nak marah? Marahlah....ada aku kesah? Redha manusia lebih mendekatkan kita dengan neraka berbanding redha Allah swt yang memudahkan kita ke syurga.
###walau pun Al Arqam tidak terlibat dgn politik Malaysia(gagal berpolitik) tapi tapi mereka dapat tarbiah ahlinya dgn baik.World!!!

Sukan tak melalaikan Solat

Sukan tak melalaikan solat,sukan merupakan gaya hidup sihat masakini,solat pula menyehatkan rohaniah dan Jasmaniah,Alangkah INDAHNYA kalau pengiat & peminat sukan tidak mengabaikan solat ketika bersukan..... baru lah World.Jom Pi Solat

Isnin, 12 Oktober 2009

kenapa MASAM....ketiak hangiit

sahabat sekelian,salam satu malaysia atau terbaru salam satu isteri,(Ini kalu Ustaz HALIM baca,PASTI aku kena smash pancong)
Ok kita tinggal bab salam....tu

salah satu SEBAB ketiak anda berbau adalah di sebab kan anda tak pernah cukur bulu ketiak atau cabut bulu ketiak....tapi kalau bulu macam member kita nie lu pikiaq la sendiri nak cukur @ ak cabut.

L A DAH ADA Radix Dedorant,Women dedorant apa lagi sapu le kat ketiak tu

Ahad, 11 Oktober 2009

Gula dan Bahayanya

Apakah sebenarnya gula? Gula adalah makanan tanpa khasiat yang paling banyak dimakan dan memudaratkan. Gula cuma menambah kalori dan akan disimpan sebagai lemak di dalam tubuh. Ia tidak langsung berzat malah akan menyingkirkan zat yang sedia ada dalam tubuh. Gula juga adalah penyebab utama kegemukkan! Adakah badan kita perlukan gula? Tidak perlu langsung! Ini kerana tubuh kita akan menukarkan banyak sumber makanan yang lain kepada glukosa apabila badan perlukan tenaga.Apakah kesan jika ambil gula berlebihan?
1. Melemahkan sistem imunisasi (melawan penyakit)
2. Menganggu imbangan galian dalam tubuh.
3. Menyebabkan kanak-kanak menjadi hiperaktif, gelisah dan nakal.
4. Menyebabkan kanak-kanak rasa mengantuk dan mengurangkan kecergasan
5. Menjejaskan pencapaian kanak-kanak dalam pelajaran.
6. Meningkatkan paras trigliserid
7. Melemahkan daya tahan tubuh terhadap jangkitan bakteria.
8. Merosakkan buah pinggang.
9. Mengurangkan kolesterol yang baik (HDLs).
10. Mengalakkan pertumbuhan kolesterol bahaya (LDLs).
11. Mengurangkan kromium dalam badan.
12. Mengurangkan kuprum dalam badan.
13. Menganggu serapan kalsium dan magnesium oleh sistem badan.
14. Menyebabkan kanser payu dara, kanser ovari, kanser prostat dan kanser dubur.
15. Menyebabkan kanser kolon (usus besar) dan wanita amat berisiko tinggi.
16. Faktor kepada kanser pundi hempedu.
17. Meningkatkan pasar glukosa dalam darah dengan cepat.
18. Melemahkan penglihatan.
19. Meningkatkan paras serotonin yang menyempitkan pembuluh darah.
20. Penyebab hipoglisemia.
21. Penyebab perut berasid.
22. Meningkatkan paras adrenalin dikalangan kanak-kanak.
23. Meningkatkan risiko penyakit jantung koronari.
24. Mempercepat proses penuaan, kulit berkedut, uban pada rambut.
25. Membawa kepada ketagihan alkohol.
26. Merosakkan gigi.
27. Penyumbang utama kegemukkan.
28. Meningkatkan risiko penyakit Crohn dan kolitis berulser.
29. Penyebab bengkak saluran usus dikalangan pesakit gastrik.
30. Penyebab artritis.
31. Penyebab lelah.
32. Pembentukan batu dalam ginjal.
33. Penyebab jangkitan yis atau kandidiasis.
34. Penyebab pembentukan batu karang hempedu.
35. Penyebab sakit jantung iskemik.
36. Penyebab sakit apendiks.
37. Meransang tanda-tanda multiple sclerosis.
38. Penyebab pendarahan.
39. Penyebab Vena Varikos.
40. Meningkatkan tindak balas glukosa dan insulin kepada pengamal pil cegah hamil.
41. Penyebab sakit gusi.
42. Penyumbang kepada Osteoporosis.
43. Penyebab air liur menjadi berasid.
44. Penyebab kemerosotan sensitiviti Insulin.
45. Penyebab kemerosotan toleransi Glukosa
.46. Mengurangkan hormon tumbesaran.
47. Meningkatkan kolesterol dalam badan.
48. Meningkatkan tekanan darah sistolik.
49. Menyebabkan struktur protein bertukar hingga menganggu serapan protein oleh tubuh.
50. Penyebab alergi terhadap makanan.
51. Penyumbang kepada sakit kencing manis.
52. Penyebab keracunan darah semasa hamil.
53. Penyebab ekzema kepada kanak-kanak.
54. Penyebab penyakit kardiovaskular.
55. Melemahkan struktur DNA.
56. Penyebab Katarak.
57. Penyebab Emfisema.
58. Penyebab arteriosclerosis.
59. Penyebab pembentukan radikal bebas dalam aliran darah.
60. Merendahkan kemampuan enzim.
61. Penyebab kehilangan keanjalan tisu serta fungsinya.
62. Penyebab sel hati terbahagi dan ini akan meningkatkan saiz hati.
63. Meningkatkan lemak dalam Hati.
64. Membesarkan saiz buah pinggang.
65. Memberikan tekanan tinggi kepada pankreas dan akan merosakkannya.
66. Meningkatkan retensi cecair dalam badan.
67. Penyebab sembelit.
68. Penyebab rabun jauh.
69. Penyebab lapisan rerambut.
70. Penyebab hipertensi.
71. Penyebab sakit kepala.
72. Menganggu kemampuan berfikir.
73. Penyebab kemurungan.
74. Meningkatkan tindak balas insulin.
75. Penyebab penapaian bakteria dalam usus.
76. Penyebab ketidak seimbangan hormon.
77. Meningkatkan risiko darah beku dalam badan.
78. Meningkatkan risiko sakit Alzheimer.
Kenapa sesetengah makanan yang senarai bahan-bahannya tiada ditulis gula tapi masih manis?Jangan terpedaya!
Gula biasanya akan dinamakan dengan nama lain seperti:Glukosa, Fruktosa, Laktosa, Maltosa, Sukrosa, Sirap Glukosa, Sirap maple, Molases, Sirap hitam, Sirap kencana, Dektrosa, Sorbitol.Berapa banyak gula yang ada dalam makanan dan minuman?
1) Minuman bergas 500ml - 14.4 sudu teh;
2) Minuman dalam tin tanpa gas 350ml - 9.6 sudu teh;
3) Minuman coklat malt dalam tin 125ml - 5.5 sudu teh;
4) Kek buah-buahan 40g - 3.5 sudu teh;
5) Bijirin sarapan bersalu madu 220g - 10.1 sudu teh;
6) Ubat batuk botol kecil di farmasi - 15.8 sudu teh;
7) Aiskrim coklat sepotong saiz biasa - 7.7 sudu teh;
8) Sundae restoran makanan segera - 10.3 sudu teh;
9) Rempah ayam segera satu pek - 4.7 sudu teh;
10) Minuman berkultur satu botol kecil - 2.7 sudu teh;
11) Susu pekat manis dalam tin kecil - 35.5 sudu>> teh!
Kenapa Malaysia diletakkan sebagai pengguna terbanyak gula di dunia? Ini dikira rekod dunia! Walaupun pasukan bola sepak kita tidak berjaya, namun kita nampaknya masih dikenali di dunia. Negara kita adalah paling gemuk di Asia dan mempunyai pesakit Kencing Manis yang paling ramai di dunia! Bangga? Kita sebenarnya dalam diam diancam. Lihatlah orang yang paling kaya di Malaysia! Taukeh gula! Negara kita seperti darurat apabila gula disorokkan baru-baru ini. Di Jepun, gula kilo tiada dijual, amat sukar untuk jumpa gula. Susu pekat manis jauh sekali. Tapi di Malaysia, kita sebenarnya terancam dengan keadaan dan sosio-ekonomi. Minum teh tarik di kedai mamak, disogok iklan-iklan makanan segera hingga menyebabkan anak kita merengek meminta untuk dibelikan set yang didatangkan bersama minuman bergas (gula 9 sudu teh!). Berhati-hati. Saya ingin menyarankan agar kita semua ambil tahu tentang kesihatan diri sendiri. Jika kita sakit, bukan sahaja diri sendiri susah, tetapi kita akan menyusahkan orang lain yang bergantung kepada kita. Sekurang-kurangnya kita mulakan dengan tidak makan gula! Selangkah demi selangkah!"Kita adalah apa yang kita makan".
kembalilah kepada madu dan kini daun stevia utk menganti kan GULA

Sabtu, 10 Oktober 2009

mengapa perlu ambil MADU BESTARI

Sahabat ku sekelian,jika sahabt membaca bab mengapa menkeji tak kaji yahudi dan madu oh madu,sudah tentu sahabat akan mula memakan madu bestari,dgn izin Allah generasi ke-3 kita atau cucu kita bakal dilahirkan nanti insyaaalah boleh jadi genius.Amin(tapi jgn la kolot sangat sampai tak berusaha utk mengaji Quran,membaca buku ilmiah atau belajar)

PENGENALAN
Madu Bestari merupakan formulasi produk pemakanan kesihatan alami yang di adun berasaskan pemakanan sunnah yang disebut di dalam AlQuran dan hadith yang difokuskan bagi membantu perkembangan minda anak-anak, tidak hanya dalam bidang akademik yang boleh diukur secara IQ, tetapi juga kemahiran emosi yang dikenali sebagai EQ atau Emotional Intelligent. Madu Bestari juga dapat membantu mengurangkan stress atau tekanan.
Diantara khasiat tambahan madu bestari:
· Untuk meningkatkan IQ pelajar;
· Meningkatkan daya ingatan untuk orang berumur dan pelupa;
· Untuk meningkatkan kecerdasan otak dan kecergasan badan;
· Meningkatkan sistem antibodi
· Melegakan batuk dan lelah. Amat baik untuk penghidap asma;
· Mengatasi masalah keletihan dan mengantuk;
· Meningkatkan tenaga dan menambah selera makan;
· Menambahkan vitamin, mineral dan zat-zat makanan yang diperlukan badan
Selain itu, Islam telah lama mengajar kita tidak hanya mengambil pemakanan yang halal, tetapi halalan thaiyyiban (halal lagi baik). Kombinasi 2 elemen tersebut adalah dipercayai dapat melahirkan generasi yang bukan sekadar pintar tetapi mampu mengawal diri dan berakhlak dengan akhlak yang terpuji lagi mulia.

RAMUAN UTAMA PRODUK MADU BESTARI
1. Madu Lebah (Honey)
2. Badam (Almond)
3. Habbatus Sauda’ (Black Seed)
4. Kacang Adas (Lentil)
5. Kurma (Dates)
6. Tin (Figs)
7. Kismis (Raisins)
8. Zaa’rafan (Saffron)
9. Halia (Ginger)

Kaji Vaksin barah pangkal rahim

Serviks yang diserang barah.

Pakar perubatan anggap penyelidikan tempatan, ujian lumuran pap perlu diutamaNATALIE Morton, 14, dan Ashleigh Cave, 12, mungkin hanya memikirkan kesihatan diri, khususnya mengelak barah pangkal rahim apabila mengambil pelalian mencegah virus human papilloma (HPV) - penyebab penyakit maut berkenaan. Malangnya, keadaan berlaku sebaliknya apabila Morton meninggal dunia manakala Cave pula lumpuh separuh badan selepas mengambil pelalian berkenaan.

Memang secara umumnya tiada ubat yang benar-benar selamat secara 100 peratus. Ini kerana setiap ubat memiliki kesan yang berbeza kepada individu yang turut memiliki tahap daya tahan yang berbeza. Perlu diingat juga, setiap ubat memiliki kesan sampingannya namun lazimnya, kesan sampingan yang kecil ini tenggelam jika manfaat ubat itu terbukti lebih besar. Bagaimanapun dalam kes pelalian mencegah HPV, ia masih baru dilaksanakan termasuk di negara maju seperti Amerika Syarikat yang diperkenalkan pada 2006 dan tahun lalu di Britain. Program pelalian ini sudah dinyatakan pada satu majlis anjuran MCA April lalu dan hanya secara rasmi diumumkan pada Jumaat lalu. Justeru apabila Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengumumkan pelaksanaan program pelalian mencegah HPV bermula tahun depan kepada 300,000 remaja perempuan 13 tahun, ia sebenarnya mencetuskan banyak persoalan, termasuk apakah keputusan itu dibuat secara terburu-buru.
Pangkal rahim terjejas dengan HPV.
Setiausaha Agung Persatuan Pengguna Islam Malaysia dan Pakar Kesihatan Awam, Datuk Dr Maamor Othman, berkata kebanyakan data berkaitan keberkesanan vaksin mencegah HPV itu hanyalah berasaskan kajian dari barat. "Mungkin sebelum kita memulakannya di Malaysia, kita memerlukan kajian tempatan. Namun apa yang lebih utama, kerajaan perlu meningkatkan langkah pencegahan dan kesedaran mengenai HPV itu terlebih dulu," katanya. Beliau berkata, setakat ini hanya ada dua syarikat pengeluar vaksin mencegah HPV di bawah jenama Gardasil dan Cervarix. "Mungkin kita masih perlu menunggu untuk beberapa tahun lagi sebelum membuat keputusan. Melakukan perbandingan dengan vaksin jenama lain juga perlu dalam melihat yang mana lebih efektif dan berbaloi dari segi kos," katanya.
Dr Maamor berkata, jika kesedaran masyarakat mengenai HPV dan barah pangkal rahim sememangnya tinggi, langkah pencegahan awal tidak perlu menelan belanja besar. "Kita perlu ingat faktor risiko barah pangkal rahim adalah mereka yang beranak ramai dan ramai pasangan seksual (lelaki atau perempuan) dan kebersihan alat kelamin itu sendiri. "Sehubungan itu, setiap wanita mesti melakukan pemeriksaan pelvis berjadual bagi mengesan sebarang perubahan sel di sekitar pangkal rahim. Wanita perlu peka kepada kepentingan ujian lumuran pap (pap smear)," katanya. Kenyataan Dr Maamor ada benarnya, kerana dalam kes vaksin barah pangkal rahim, hanya ada dua pemain utama dalam usaha pengeluarannya. Ini secara langsung, menyebabkan harganya masih mahal walaupun sudah ditolak kos subsidi oleh kerajaan. Walaupun Cervarix sudah didaftarkan dan disenaraikan sebagai selamat di pasaran 95 negara, namun ia masih tidak mendapat kelulusan Pihak Pentabdiran Ubat dan Makanan Amerika Syarikat (FDA). Satu daripada alasan yang tipikal adalah ia membabitkan dua syarikat berbeza - satu dari Amerika dan satu lagi dari Britain. Namun sejak 1930, Amerika, menerusi melalui FDA mengharamkan penggunaan teknik khas dalam penyediaan vaksin (adjuvant in vaccine) yang bertindak meningkatkan sistem imun sekali gus membolehkan seseorang itu tidak perlu mendapat suntikan susulan dalam tempoh yang singkat. Cervarix hanya mencegah dua strain atau jenis HPV - jenis 16 dan 18 (sedangkan ada 100 jenis HPV dengan 13 dikaitkan sebagai punca barah). Gardasil pula mencegah jenis 16 dan 18 dan dua lagi jenis yang menyebabkan ketuat kelamin. Selain itu, walaupun vaksin mencegah HPV disuntik, kelengkapan makmal untuk ujian lumuran pap juga harus disediakan. Ini kerana walaupun mendapat suntikan pelalian namun setiap wanita masih perlu melakukan ujian lumuran pap setiap tahun. Sebelum ini, Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat melancarkan subsidi pemeriksaan pelvik bagi mereka yang kurang berkemampuan. Namun, masalah sebenarnya bukan subsidi tetapi lokasi yang menyediakan ujian itu. Di luar Kuala Lumpur misalnya, cuma ada 15 klinik yang berdaftar dengan kementerian untuk melakukan ujian lumuran pap dan bukan semua klinik desa menyediakan perkhidmatan itu. Kemudahan ujian lumuran pap hanya tertumpu di bandar besar dan jika di hospital kerajaan, dikatakan membabitkan karenah birokrasi apabila individu itu perlu menunggu berbulan-bulan lamanya bagi melakukan ujian selepas membuat temujanji. Jadi, adakah kesukaran melakukan pap smear itu menjadikan vaksin sebagai pilihan yang terbaik? Jawapannya tidak. Presiden Persatuan Perubatan Islam Malaysia, Prof Abdul Rashid Abdul Rahman, berkata pemberian vaksin mencegah HPV bukan bermaksud ia melindungi seseorang itu 100 peratus. "Walaupun ada vaksin tetapi setiap orang perlu menjalani pap smear mengikut jadual dan mengekalkan cara hidup sihat. Walaupun ada vaksin tetapi masih mengamal-amalkan gaya hidup bertukar pasangan ia masih boleh menyebabkan barah pangkal rahim," katanya. Kemujaraban vaksin melindung 70 peratus kemungkinan diserang barah pangkal rahim tetapi masih ada ruang 30 peratus untuk barah terjadi. "Memang di Britain misalnya ada laporan kematian dan kecacatan kecil yang dikaitkan dengan pelalian HPV, tetapi setakat ini semua laporan perubatan menafikan kaitannya dengan suntikan," katanya. "Dunia perubatan ini mudah dan telus. Ia berdasarkan fakta dan bukti. Kalau benar ia menyebabkan banyak komplikasi dan laporan itu diterbitkan dalam jurnal perubatan, dengan sendirinya produk itu akan dikeluarkan dari pasaran," katanya. Jelasnya, walaupun setakat ini hanya ada dua syarikat pengeluar vaksin itu, tidak lama lagi selepas luputnya paten harta intelek akan banyak ubat-ubat generik muncul dan memberi pilihan kepada pengguna dengan harga yang jauh lebih murah. "Keberkesanan sebenar ubat-ubatan akan mengambil masa berpuluh tahun untuk mengetahui kemujarabannya. Adakah kita perlu menunggu selama itu? Tentulah tidak. Perkiraan yang dibuat adalah berdasarkan beban ekonomi yang perlu ditanggung dengan statistik pesakit barah pangkal rahim di Malaysia," katanya. Prof Abdul Rashid, pemberian vaksin mencegah HPV adalah pilihan terbaik kerana bukan semua wanita mahu melakukan ujian lumuran pap atas dasar malu dan akses yang terhad terutama di luar bandar. Namun, fakta yang lebih tepat walaupun sudah mendapat suntikan vaksin, ujian lumuran pap masih perlu dilakukan. Jadi bukankah meningkatkan prasarana ujian lumuran pap di seluruh negara dan meningkatkan kesedaran tentang HPV dan barah pangkal rahim adalah jalan pertama yang perlu dibuat kerajaan sebelum memilih program pelalian mencegah HPV? FAKTA: Barah pangkal rahim
Malaysia membelanjakan RM250 juta setahun untuk menguruskan barah pangkal rahim.
Daripada jumlah itu hanya sembilan peratus digunakan untuk ujian pengesanan awal barah pangkal rahim - ujian lumuran pap.
Daripada keseluruhan kes barah di Malaysia, barah pangkal rahim menduduki tempat kedua selepas barah payu dara.
Di peringkat global, Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menganggarkan hampir 500,000 wanita diserang barah pangkal rahim setiap tahun.Mengenali barah pangkal rahim
Disebabkan oleh jangkitan kuman human papillomavirus (HPV).
Pangkal rahim secara saintifiknya bertindak sebagai laluan. Darah mengalir dari uterus melaluinya untuk ke faraj ketika haid.
Pangkal rahim juga menghasilkan mukus yang membantu sperma bergerak ke dalam rahim. Ketika hamil, pangkal rahim tertutup rapat bagi melindung janin. Ketika proses kehamilan, pangkal rahim terbuka untuk membenarkan bayi lahir.
Barah pangkal rahim bermula seperti kebanyakan barah di mana-mana bahagian tubuh, ia bermula di dalam sel.
Selain HPV, faktor lain seperti merokok, sistem imun tubuh wanita, komplikasi pengambilan pil cegah hamil hanya sebahagian faktor lain yang dikaitkan dengan barah pangkal rahim.
HPV adalah virus yang sangat biasa ditemui pada lelaki dan wanita dan ada lebih 100 jenis HPV.
Lebih 50 peratus orang akan mengalami satu daripada jenis HPV itu sekali dalam hidupnya. Manakala jenis HPV yang lebih berisiko tinggi (misalnya jenis 16 dan 18) pula akan menjadi punca barah pangkal rahim.
HPV amat mudah berjangkit. Malah, kebanyakan orang dijangkiti HPV pada tahun-tahun pertama mereka aktif dalam hubungan seksual. Justeru, ujian lumuran pap sangat disarankan.Faktor dijangkiti HPV.
Tidak melakukan rutin ujian lumuran pap
Sistem tubuh yang lemah
Usia (barah pangkal rahim lebih banyak terjadi pada wanita berusia 40 tahun ke atas).
Ramai pasangan seks atau perempuan yang melakukan hubungan intim dengan lelaki yang banyak pasangan seks.
Merokok
Komplikasi penggunaan pil perancang dalam masa yang panjang
SEGALA APA PENYAKIT YANG ALLAH TURUN ADA PENAWARNYA.KEMBALI KEPADA ALLAH BERSAMA HERBA YANG DIKELUARKAN OLEH HPA

Jumaat, 9 Oktober 2009

MADU OH MADU....... BESTARI

Dari Imam Ja'far Ash-Shadiq a.s., beliau bersabda: "Rasul saw sangat menyenangi madu".Dari Imam Ja'far Ash-Shadiq a.s., beliau bersabda: "Biasakanlah dirimu memperoleh dua ubat yaitu meminum dan membaca Al-Quran".Nabi Muhammad SAW bersabda: "Barangsiapa minum madu setiap bulan dengan niat melakukan nasehat Al-Qur'an, maka Allah SWT akan menyembuhkannya dari 77 penyakit".Nabi Muhammad SAW bersabda: "Barangsiapa ingin memiliki hafalan yang kuat hendaklah dia meminum madu".Nabi Muhammad SAW bersabda: "Sebaik-baik minuman ialah madu karena dia dapat mengkonsentrasikan hati dan menghilangkan dingin yang ada di dalam dada".Dari Imam Ali a.s. beliau bersabda: "Madu adalah ubat dari segala penyakit, tiada penyakit didalamnya, ia dapat menghilangkan lendir dan membersihkan hati".Nabi Muhammad SAW bersabda: "Allah SWt telah meletakan berkah di dalam madu dan menjadikannya sebagai ubat dari rasa nyeri,DAN MADU TELAH DIDOAKAN OLEH 70 NABI",....

oleh itu sahabat ku sekelian dapat kan madu terbaik dipasaran utk disajikan kepada keluarga kita yang tersayang.Jadikan madu makanan harian,dapatkan Madu Bestari dgn harga istemewa RM25.00.Sila hubungi saya untuk tempahan.019-4743767,FURQAN GEMILANG TRADING.

Selasa, 6 Oktober 2009

RCH MENU HEBAT

Radix Chichen House(RCH) salah satu cabang restoren HPA,yang menyajikan sate,ayam golek,ayam goreng,nasi ayam,sungguh sedap rasanya

Pekena 3 cucuk sate dah kenyang..
"Chop, zaidi... hangpa cepat sikit lapaq nie dari pagi tak makan lagi nie la dah pkul 4 ni,"sapa tok ayah(Pjs Sabri)
Makan dgn tangan la,baru sluupBaca doa dulu baru leh bedal,...kasi clear semua atas meja"celah Abg caq(Pjs Zaidi)

Few members from SP p pekena RCH di Kodiang...subhanallah.....allhamdullilah

Sabtu, 3 Oktober 2009

makanla..ikan..organik..pulak

sahabat

Janganle makan ikan keli,terutama dari kolam yng cina bela.......,kemungkinan besar menggunakan tahi babi,bangkai babi,silap-tak silap indahwater download 1 tank.
Tapi gambar atas bukan ikan keli tapi jenahak dalam sangkar.
Hari ini aku p tengok ternakan ikan dalaam kolam&sangkar,ternakan ikan di merbok,yg kebetulan kepunyaan member aku Dolah merin fisher

Gambar bawah view ternaakan ikan di kolam
betapa senang mamat nie tangkap ikan

Kolam ini buat ternakan ikan siakap saje,member tengah tangkap ikan


Nka p sangkar kena naik bot...Ada jugak member takut naik bot


video


makan kat pelantak ikan,sungguh menyelerakan,next time kita masak kat sini

Sesiapa nak bertahjud di pelantak ikan ni sila buat tempahan,pakej sekali dgn memancing,bayaran rm25 satu kepala

Ini pulak tengah tangkap ikan didalam sangkar
video

Khamis, 1 Oktober 2009

Teka Gambaq ini

Siapakah pemuda yg menutup muka digambar ini........!?


beliau suka bersala dan berserbanBeliau pernah sampai di masjid ini
Beliau pernah hadir di program ini........