Selasa, 24 Mac 2009

Kelas mingguan KKangsar

Hari ahad lepas Aku dgn Syed lawyer p negeri Halal Haram(Perak),bukan nak lawan kes tapi bagi taklimat Plan Pemasaran Hpa.Kuala Kangsar bandar diRaja destinasi yg kami tuju,taklimat sepatut pukul 9.00mlm tapi lewat 1/2 jam sebab kesesakkan jalanraya.
Tapi alhamdulillah peserta seramai 20 orang tetap setia menunggu kehadiran kami.Semangat juang memasarkan produk Islam lagi halal dan baik cukup tinggi walaupun selalu kehabisan stok di K.Kangsar.
Ilmu perlu dicari dan di manafaat sebaik-baik ahli supaya tak timbul fitnah.

Setelah berusaha berserah lah pada Allah.Segala ujian yang di Tempohi redho lah pd Illahi.

Isnin, 23 Mac 2009

PBC paling mantop walaupun di dewan makan Hotel

Al'hamdulillah PBC di Hotel Sp Inn selesai pd petang 21/3 walaupun beroperasi di dewan makan hotel SP Inn.Perserta tetap memberi tumpuan walaupun slide pada skrin kekadang kurang jelas.,ini lah yang di kata mecari ilmu ada kala senang & ada kala susah di perolehi.Yang penting jangan jadi macam Awang,seperti mana yang dicerita kan kpd perserta oleh ust Zahir.

Sahabat yang diluar sana pun jgn jadi macam Awang nie kalau p dengaq kuliah kat surau @ masjid.Awang nie seorang baik dan begitu focus dalam kelas.Pd satu hari Ust mencerita kan pada murid nya bab syurga dan neraka.Diakhir kelas Ust bagi soalan gempaq tentang kefahaman syurga dan neraka,siapa di dlm kelas nie nak pi syurga angkat tangan?maka dgn pantas semua murid angkat tgn kecuali awang,maka bertanya lag ust,siapa dalam kelas nie tak nak pi neraka angkat,maka dgn pantas murid nie angkat tangan,kecuali awang."Hai pasai apa nie"keluh ust dlm hati.Ust rasa pelik dan rasa hairan dgn sikap Awang nie.Lalu beliau
memanggil Awang masuk bilik ust ,Lalu ust pun bertanya pd Awang nie kenapa beliau tidak angkat tangan bila ditanya soalan tadi.Maka dgn muka poyol dia menjawab, "Ust,bapak saya hanya suruh saya pi sekolah,dia tak pula suruh pi neraka @ syurga itu sebab saya takut nak angkat"

video

Moral of the story :...Lu pikir le sendiri ......

Rabu, 18 Mac 2009

terima Kasih,Pak lah

Isteri PM seorang yg kreatif ,beliau mencari peluang kerjaya dan hobi selepas suami nya Pak Lah melepaskan Jawatan penting iaitu Perdana Menteri.selamat berundur dan terima kasih.semoga Allah melihat apa yang anda lakukan.

Selasa, 17 Mac 2009

Indah nya ciptaan Allah,jom P Zoo

Salam sahabat,kalu hangpa semua boring tengok gelagat manusia di Kedah & Perak jom ikut aku tengok niiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Cuti cuti sekolah nie kalu haangpa tak de plan baik & budget ciput,pi le melawat binatang kat zoo taiping,ala negeri yang masih halal dalam haram....ape tak nye yeop,kalu nengok manusia perangai udah grupa natang.....(baca bior slang perak)

Tenngok binatang insyaAllah boleh timbul kesedaran dan dapat pahala lagi,.. bila kita mengAgungkan cipta Allah.
Unta tengok saja takde maknne nye,.....Aku sempat terangkan pada Anak-anak ku,inilah kenderaan Rasulullah S.A.W,ia juga membantu Rasulullah dalam penhijrahan Rasulullah dr Mekah Ke Madinah,malah kisah unta amat bermakna dalam sirah Rasulullah,dimana dalam penghijrahan itu khidmat unta diperlukan utk menentukan tempat penginapan Rasulullah.Hebat nye Cipta Allah yang bernama Unta,Subhanallah


"Gajah hidung panjang,telinga besar lebar"sepontan anakku nyanyikan, bila lihat binatang yang dikenali GAJAH,..........aku suruh anakku baca surah An-Fil, surah Gajah ingat tak....betapa besar nye gajah tapi Allah binasa kan kumpulan ini yng dipimpin oleh Abrahah dgn sekawan burung yang kecil,pengajarannya cukup mendalam.....

Kalu nak citer banyak lagi ni,tapi kalu hangpa pi santai dgn famili lagi baguih.Zoo Taiping zoo terbaik di asia. kalu malas nak jalan kaki, naik je keretapi mini nie round satu zoo.,jgn naik kuda liar nie dah,nanti tak nampak jalan pulang......ha ha hejumpa lagi


Sabtu, 7 Mac 2009

Singgah cari ilham

Semalam aku Bersama Pak Bibit dr Batam,aku bawa jalan-jalan Sg Petani sambil beli bekalan beliau utk di bawa pulang ke Batam.walaupun sekejap berjumpa cukup memberi ilham bermakna utk perjuanganku.
Ingin aku kongsi bersama sahabat di luar sana,Pak Bibit datang ke Sg Petani semata-mata utk beli barangan HPA utk dibawa pulang dan diedarkan utk ahli disana.Bayangkan sahabatku sekelian dr batam naik feri turun di Pasir Gudang,kemudian naik bas dr Larkin turun sg Petani dan beli barangan HPA kemudian pulang semula ke JB & Batam.Aku begitu teruja dgn semangat juang yg tinggi utk memasarkan barangan Halal & perjuangan.........
Bergambar dgn PJS Sabri Jaafar
Destinasi akhir dilawati,aku bawa beliau mencari teman sejati di PBC yg diadakan di SP Inn,Walaupun jauh di seberang tapi ukhuwah& perjuangan tetap sama, berjumpa dgn sahabat seperjuangan,
Ini adalah sebahagian AjK yang bersama Pengarah Program ust Sabri Ahmad.yang berkhidmat dgn ikhlas ,
Tuan Haji sempat membeli barangan yang dijual oleh Ust Fizi
Ini dua sahabat yang aku tak sempat bersembang dgn mereka pd PBC kali ini,maaf ye.
Pd jam 10.05pm aku hantar Pak Bibit ke bas teminal SP utk beliau pulang ke JB,dan seterusnye ke Batam.moga bersua kembali.