Ahad, 17 Mei 2009

Kita hanya Merancang Tapi Allah menentukan

Salam Sahabat,

Sebagai manusia kita hanya mampu merancang tapi yang menentukan segalanya hanya kuasa Allah.
Hari Khamis 14/5 aku merancang nak Pi Langkawi,lepas tu singgah Gurun dan Sabtu nak pi ke Tabung Haji B.Lepas.Semua ini Program PBC yang telah ditetapkan.Tapi ada tugas khariah di tempatku untuk kubereskan.Alhamdulillah,Allah berikan jalan yg mudah utk ku laksanakan.

Tempat yang aku tak plan nak p ialah PBC Nasmir Juru.3pm 17.5 aku dgn Sahabat Sampai di situ bagi menyampaikan slot Halal Satu Tuntutan.


Slot ini dikendalikan Oleh PJS Syed Salahuddin,peserta begitu teruja dgn slot ini sampai 4~5 org peserta muslimat sampai nak termuntah melihat watak babi masuk dalam makanan tanpa disedari,dan kerenah nafsu dimana manusia makan manusia....!yang Penting mari lah kita bersama HPA mengembangkan Produk Halal dan membetul kan akhidah umat Islam yang tidak mengambil berat tentang permakanan yang baik lagi halal utk kehidupan harian.


Tahniah Kpd Pengarah Program PJS Shamsuri dan pemangkin PBC di Nasmir PJS Maznah,PJS Jumalee,Bob,Nurul,Kak Nor yg bersatu hati menjayakan program kali ini.

Tahniah juga pada Abg Aseri & Kak As kerna berjaya melahirkan pemimpin yg boleh mengerakkan PBC ditempat baru iaitu di Gurun En Razak,Kepala Batas En Zanbeli,En Shamsuri di Nasmir,En Suhaimi Di Tabung Haji B.Lepas.


Ya ALLAH bantulah&permudahlah urusan kami.Amin

Tiada ulasan: