Sabtu, 14 November 2009

Jangan Buat.....kan dah.....


Salim (bukan nama sebenar) dan Siti (bukan nama sebenar) hadir ke pejabat Agama Kluang untuk proses nikah. Waktu permohonan nikah, Siti sedang mengandung luar nikah, kandungannya berusia 5 bulan. Salim dan Siti telah dibawa ke Bahagian penguatkuasa JAIJ untuk sissatan lanjut.

Salim berumur 20 bekerja sebagai pekerja am, pendapatan sebulan lebih kurang RM 300 sebulan, manakala Siti juga berumur 20 tahun, tidak bekerja. Mereka sudah berkenalan sejak setahun lalu, mula berkenalan di Simpang Renggam. Mulanya sebagai kawan biasa, akhirnya semakin intim sehingga mendorong mereka membuat hubungan sex.

Menurut pasangan ini, mereka terlanjur melakukan hubungan sex sebanyak 4 kali. Kali pertama, melakukan di rumah Siti di Simpang Renggam sewaktu orang lain tiada di rumah. Kali terakhir melakukan hubungan sex di rumah Salim di Kluang sewaktu tiada orang lain di rumah. Bila sedar sudah mengandung, mereka mengambil keputusan berkahwin. Kedua-dua belah keluarga merestui kerana tidak mahu menanggung malu.

Penguatkuasa telah membawa Siti ke Klinik Kesihatan Mengkibol, Kluang dan doktor mengesahkannya mengandung 5 bulan. Kemudian, membawa kes ini ke Mahkamah Syariah. Kisah ini adalah catatan perbicaraan . Kisah ini berlaku pada tahun 2007. SEKIAN.
Begini nasib org Melayu,benda yang dilarang paling menjadi-jadi nak buat.

Tiada ulasan: