Rabu, 9 Disember 2009

Pandu cepat Jiwa Selamat...

Segelintir pemandu kereta kat Malaysia ni memang bangang...once again...memang BANGANG.. kalau dah rasa nak mampus cepat tu, silakan langgar peraturan jalanraya yang ada...takde la nak menyusahkan orang lain dengan perangai "selfish" serta bangang yang ada kat diri tu...Semalam on da way jumpa kawan, kereta yang dipandu oleh aku hampir-hampir kemalangan akibat pemandu bangang yang keluar dari simpang jalan tanpa menoleh sama ada kereta ada ke tak...ni tidak terus keluar je dari simpang tu...nasib baik aku sempat brek..kalau tak dengan aku dgn geng sekali masuk hospital...aku tak pasti pemandu kereta yang bangang tu lelaki ke pompuan sebab suasana time tu agak gelap...peristiwa berlaku berhampiran bangunan NSTP...memang kena sumpah seranah la si bangang tu ngan aku semalam....Ntah kat sekolah memandu mana la dia amik lesen tu...ntah-ntah lesen terbang...huh..Satu lagi perangai segelintir pemandu BANGANG kat Malaysia ni yang paling aku menyampah adalah potong Q dan masuk lorong kecemasan, bawak kereta slow kat lorong laju, dan masuk lorong tak bagi signal....no wonder la kat Malaysia ni statistik kemalangan jalanraya memang tak pernah turun....agaknya bila kat luar kereta perangai lain, bila dalam kereta perangai lain..Jadilah pemandu yang berhemah...

Tiada ulasan: