Sabtu, 21 Februari 2009

Tiga budak hitam

Salam
Tiga budak hitam tinggal di padang pasir,mereka sahabat baik,mereka ini mempunyai matlamat ingin mengubah hidup yang susah di Padang pasir lalu ingin mengembara ke negara yang maju untuk mencari kemewahan hidup.

Dalam perjalanan di Padang pasir seorang budak hitam ini tersepak satu botol kecil yang kosong tapi bertutup.Lalu dia membukanya...... keluarlah satu kempulan asap yang terbentuk dan megeluarkan suara,Aku lah Jin,aku bersedia membantu kalian kerna kalian telah membantu keluarkan ku dari botol ni,

Terkejut beruk 3 budak hitam ini,lalu salah seorang budak hitam ini berkata,betul kah kamu ni Jin yang boleh membantu kami,

Ya! tapi degan syarat hanya seorang satu permintaan..

1.salah seorang budak hitam menyata hasratnya,Jin aku ni dah lam hitam,aku nak jadi putih supaya bila aku sampai ke bandar nanti orng tak pandang lekeh kat aku,

Jin Jawab,ala hai senang je,lalu menhembus fooh! bertukar warna kulitnya putih......

2.Yang kedua budak htam ni tak sabar kerna terkejut kawan nya jadi putih,lalu meminta...Jin aku nak kamu jadi aku lebih putih dari kawan aku ni,

Jin jawab boleh....fooh! maka bertukar kulit mamat tu jadi putih,lagi putih...

bukan main seronok 2 budak hitam tu dah jadi putih.....

3.Seorang lagi tengok kekawannya tak sedar diri lalu minta pada Jin,aku punya permintaan yang sangat hebat,aku nak kamu hitam kan kawan ku ni semula....
Boleh!... jawab Jin fooh magic! maka hitam semula 2 org kawan nya.......
moral of the story jangan hidup dengki(PhD)apa yang ada pada orang lain, lebih lebih lagi sahabat kita,.......

Tapi sahabat 6 baju hitam ni alahamdullilah bagus,semoga Allah yang membalas jasa pergorbanan mereka,begitu juga sahabat aku di laguna merbuk pun baguih,tak kira dimana saja berada tetap Ingat kan Allah.

1 ulasan:

emran berkata...

aku agak je.. 3 budak hitam tu ialah no1. V arumugam bekas adun b.selambau
no2.MB perak yg baru no3. chegu Asri.. betui dak...aku agak jaa..